Назад
Як впливає карантин на ринок металу з покриттям
07.05
2020
У зв’язку з карантинними обмеженнями видимий попит на метал з полімерним покриттям скоротився на 50-60%
Карантинні обмеження не позначилися на показниках ринку металу з полімерним покриттям у першому кварталі лише тому, що карантин запровадили в середині березня і до кінця місяця поставки вже були законтрактовані.
Видиме споживання металу в березні (20,7 тис. т) навіть зросло порівняно із січнем (13,3 тис. т) і лютим (14,9 тис. т), що цілком зрозуміло в зв’язку з початком високого будівельного сезону.
У першому кварталі видиме споживання становило 48,9 тис. т проти 49,3 тис. т у відповідному періоді минулого року. Динаміка частки нашої продукції на ринку в першому кварталі поточного року була такою: січень – 8,2%, лютий – 12,7%, березень – 7,7%.
Можна виділити такі основні тенденції ринку металу з полімерним покриттям у зв’язку з карантинними обмеженнями:
- скорочення видимого попиту на 50-60%;
- географічне розділення діяльності в умовах карантину за регіонами України (в Харкові та Дніпрі попит майже не змінився; Київ, Одеса, Миколаїв, Вінниця – скорочення на 20-30%; у західних регіонах – падіння до 80%);
- скорочення складських запасів і випадіння позицій у всіх сегментах ринку;
- перехід від довгострокових специфікацій до спотових продажів (зараз вони становлять близько 75%);
- тиск на ціноутворення через засилля китайської продукції (не всі трейдери зможуть пережити цінові війни);
- падіння оборотності робочого капіталу.
Результати Metipol
За перший квартал 2020 року на нашому заводі Heavy Metal (м. Первомайськ, Миколаївська обл.) було вироблено 4,6 тис. т металу з полімерним покриттям. Незважаючи на карантинні заходи, виробничий план виконаний на 82%.
Зокрема, виробництво в січні становило 1,1 тис. т, у лютому – 1,9 тис. т, у березні – 1,6 тис. т. За підсумками квітня наше виробництво становило близько 2 тис. т, збільшився рівень спотових продажів і зросла кількість запитів на метал «зі складу» порівняно з березнем.
Проблеми, з якими ми зіткнулися в першому кварталі поточного року:
- Під час карантину ми відчули проблеми з логістикою, оскільки вся наша продукція складається з імпортної сировини. Поставки металу з Туреччини майже не постраждали, але є затримки в зв’язку із санобробкою суден у портах. Найскладніша ситуація з поставками фарби зі Швеції, Словенії, Італії та Польщі. Зараз безперебійно працює лише транспортне сполучення з Польщею.
- Неможливість довгострокового планування.
- Більшість відмов від поставок нашої продукції припали на будівельні об’єкти великих ритейлерів.
- Падіння купівельної спроможності клієнтів.
Антикризові рішення
Для підтримки рівня продажів і своєчасного обслуговування клієнтів компанія вжила всіх необхідних заходів:
- Повернення ціни на рівень березня.
- Збереження графіка роботи виробництва 24/7, що гарантує виконання замовлень у найкоротші терміни.
- Розширення сортаменту для забезпечення запитів клієнтів інших сегментів ринку.
- Для задоволення спотових продажів ми організували склад оцинкованого підкату в обсязі 2 тис. т і близько 1 тис. т пофарбованої продукції в самих ходових позиціях.
- Створено стратегічний запас фарби (на фарбування 6 тис. т продукції).
- Збережено повний штат співробітників центрального офісу і виробництва, що забезпечує максимально оперативну роботу з клієнтами.
- Кількість заявок на травень становить понад 4 тис. т, що відповідає нашим виробничим планам.
Ми щомісяця коригуємо ціни виходячи з ринкової ситуації. Як наслідок – менше ризиків законтрактувати на падаючому ринку дорогий метал з Китаю, Кореї, Туреччини… При цьому до липня ми запустили спеціальні цінові пропозиції. Також ми пропонуємо фіксацію обсягу з можливістю визначення кольору безпосередньо перед фарбуванням.
Прогноз ринку
Ми прогнозуємо, що в кількісних показниках динаміка ринку прокату з покриттям у другому кварталі буде приблизно такою:
- квітень, загальне споживання – 11 тис. т;
- травень – 19 тис. т;
- червень – 28 тис. т.
Тобто в квітні падіння становитиме приблизно 40-60%, у травні – 20%, але в червні ми очікуємо відновлення ринку.
За нашими прогнозами, у другому кварталі 2020 року динаміка виробництва Metipol буде приблизно такою:
- квітень – 2 тис. т (частка ринку – 18,1%);
- травень – 4 тис. т (20%);
- червень – 4,8 тис. т (17%).
За підсумками року на ринку прокату з полімерним покриттям можливий такий розвиток подій:
- просідання ринку в березні-травні призведе до падіння за підсумками року на 10-15%, до 300-320 тис. т;
- у разі продовження карантинних обмежень, за девальвації гривні та інших негативних факторів можливе подальше падіння ринку до рівня 250-280 тис. т.
Джерело: gmk.center
Назад
Схожі статті
Контакти
Головний офіс
01133, м. Київ,
вулиця Генерала Алмазова, 13
Виробництво і склад
ТОВ “Хеві Метал”, 55210,
м. Первомайськ, вулиця Корабельна, 50/3