Назад
Ринок фарбованої сталі України 2023. Підсумки року
08.02
2024
Минулий рік став роком відновлення виробничих та торгівельних потужностей ринку металу з полімерним покриттям. Ми всі були змушені адаптуватись до нової реальності та шукати нестандартні рішення для забезпечення ринку якісною продукцією. І це нам вдалось.
Споживання металу з полімерним покриттям 2019-2023 рр
- У 2023 р об’єм видимого споживання металу з полімерним покриттям в Україні склав 277 тис. т.
- Фіксуємо зростання на 82% відносно 2022 р.
- Цей результат – показник на рівні 2016, що був останнім роком з об’ємом споживання фарбованого металлу нижче 300 тис.т. У піковий 2021 було реалізовано 362 тис.т фарбованого металу.
Частка внутрішнього виробника у споживанні фарбованого металу
2021 | 2022 | 2023 | |
---|---|---|---|
Частка українських виробників | 13,2% | 19,6% | 21,4% |
- Споживання українського металу за минулий рік зросло у два рази в абсолютному значенні.
- Зростання споживання імпортного металу було на рівні росту ринку в цілому і склало 78,6%
- Частка продукції українських виробників за два роки зросла на 62% та склала 21,4% у 2023 році
Споживання металу за країнами походження
- Китай все ще залишається лідером ринку за попитом на імпортний метал. Протягом I-III кварталів 2023 року його частка склала 45% від загального об’єму. Але вже у IV кварталі вона впала до 35%.
- Споживання європейської сталі зростає відповідно до динаміки росту ринку в цілому, що дозволило зберегти частку у 34%.
- Український метал поступово нарощує свою частку та в 2023 р досяг 21,4% у порівнянні з 19,6% у 2022.
- А ось турецький метал також втрачає свою частку, яка минулого року склала 4,2%, що у два рази меньше ніж попереднього. Але абсолютне значення не змінилось і складає 12 тис.т, як у 2022.
Окремо відзначимо зростання частки імпорту з Південної Кореї та Індії. Корейська продукція зайняла 3,7% у 2023 році, що відповідає зростанню у 2,5 рази відносно 2022 р. Індія збільшила імпорт металу до України у три рази, але загальна доля металу на ринку не перевищила 1,3%.
Нові для України постачальники – В’єтнам та Малайзія. Сталь з цих країн не мала суттевого впливу на ринок у 2023 р. і залишилась на рівні експерементальних поставок із загальною часткою не більше 1%.
Імпорт фарбованого металу в Україну
Країна походження | 2023 | 2022 | Зміни |
---|---|---|---|
Разом | 220 386 | 128 400 | +72% |
ЄС | 96 645 | 57 701 | +67% |
Китай | 95 941 | 51 384 | +87% |
Туреччина | 11 579 | 12 743 | -9% |
Південна Корея | 10 183 | 4 196 | +143% |
Індія | 3 667 | 1 380 | +166% |
Малайзія | 1 252 | 0 | – |
В’єтнам | 1 119 | 0 | – |
Інші | 996 | -100% |
Імпорт металу з полімерним покриттям європейського походження залишався стабільним протягом усього минулого року. Загальний підсумок – 96 тис.т, що на 67% вище за показники 2022 та співпадає з загальною динамікою росту імпорту.
Продукція з Китаю продемонструвала зростання на 87% відносно складного 2022 року, коли було порушено логістичні шляхи. Показник міг бути ще вище, якби не введення антидемпінгового мита у вересні 2023. У III кварталі імпортери ввезли рекордний об’єм китайського металу, що здатен забезпечити попит у короткостроковій перспективі. Але вже у IV кварталі імпорт з Китаю суттєво скоротився, коли стали даватись взнаки антидемпінгові заходи.
- Для ринку України це сигнал – відкривається сегмент об’ємом у 100 тис.т під імпортозаміщення та залучення альтернативних постачальників фарбованого металу.
Протягом трьох кварталів імпорт турецького металу з покриттям був настільки низьким, що взагалі балансував на межі зникнення. Знаходячись, по суті, в одному сегменті з вітчизняними виробниками, він не витримував конкуренції. В першу чергу, через складну логістику воєнного часу. Вже у IV кварталі 2023 Туреччина починає активно заміщати продукцію з Китаю та виходить на чисте 2 місце і, скоріш за все, зміцнить свої позиції у 2024 році.
- До 10 тис.т, у 1,5 рази відносно 2022 р, виріс імпорт з Південої Кореї.
З оглядом на європейський ринок, основною альтернативою китайському сегменту імпорту може стати продукція з Індії. У 2023 році були неритмічні поставки нового для українського ринку товару.
- Загальний об’єм індійського металу за минулий рік склав 3,7 тис.т із висхідним трендом до кінця року
Епізодичний харакетер поставок фарбованого металу з Малайзії та В’єтнаму вказує на спроби імпортерів знайти дешеву продукцію на заміну Китаю. Відсутність сталої динаміки вказує на те, що у короткостроковій перспективі не варто очикувати сплеску імпорту з цих країн.
Динаміка цін на імпортний товар, DAP, USD/mt
2023 рік був відносно стабільним та прогнозованим для цін на імпортний фарбований метал в Україні
- Тренд на пониження розпочався у червні та продовжився до кінця року. Однак вже на початку 2024 ми маємо побачити зростання цін у Європі та Туреччині.
- Коливання Туреччини та Південної Кореї обумовлюються невеликими обсягами та специфікацією (якісними характеристиками) металу, який приходив до України в окремі періоди. Навідміну від інших сегментів, тут є як дешеві позиції Zn70, так і високий сегмент Zn/Az200
Окремо відзначимо що жоден з альтернативних постачальників (включаючи Малайзію та В’єтнам) не зміг наблизитись до вкраї низької ціни китайського матеріалу. Скоріш за все, низький сегмент металу з покриттям згодом зіллється з середнім, де сформується дуже щильна конкуренція.
Внутрішнє виробництво
Силами чотирьох підприємств у 2023 виробництво фарбованого рулону перекрило показники довоєнного 2021 року.
- 65 тис.т – об’єм виготовленної в Україні сталі з полімерним покриттям.
- 60% – зростання відносно 2022 року.
Зростання виробництва за підприємствами склало від 33% у Модуль Україна до 53% у Хеві Метал. Полістіл, що запустив свої потужності наприкінці року, вийшов на об’єми у 2 тис.т на місяць. Також, на 2024 рік заплановано запуск нового виробництва, та ще одна, як найменьше, фарбувальна лінія знаходиться на стадії проекту.
Із впровадженням антидемпінгового мита на китайську продукцію, як було зазначено вище, розшириться середній сегмент ринку, що допоможе вітчизнянному виробнику нарощувати свою частку на внутрішньому ринку.
Реалізація та частка українських виробників на внутрішньому ринку України
Реалізувавши 59,4 тис. т металу з полімерним покриттям, у 2023 році українські виробники сумарно зайняли 21,4% внутрішнього ринку. Це найвищій показник за весь час аналізу ринку України, який буде зростати протягом 2024 року, так як всі підприємства нарощують виробництво та свою частку.
Експорт фарбованого металу в рулонах
Протягом двох років війни відзначається суттєве зниження експорту українського металу. За минулий рік загалом було експортовано лише 6 тис.т проти 11 тис. т у 2022 та 20 тис. у 2021 роках.
Головна причина та сама як і у проблем з імпортом сировини – неконкурентна логістика воєнного часу. Також сильний вплив на зниження експорту до Європи завдали блокування кордонів з боку Польщі і Словаччини та висока собівартість продукції у поточний час.
При цьому відзначимо, що у 2023 році експортерами було додатково реекспортовано близько 2,5 тис. т імпортованого фарбованого рулону.
Основні країни-споживачі української продукції:
- Польща – 7,2 тис. т
- Молдова – 550 т
- Угорщина – 380 тис. т
У поточному році ми продовжимо працювати над аналітикой галузі, щоб всі партнери та клієнти Metipol мали доступ до актуальної інформації і мали можливість планувати бізнес з урахуванням поточних тенденцій розвитку ринку фарбованого металу України.
Назад
Схожі статті
Контакти
Головний офіс
01133, м. Київ,
вулиця Генерала Алмазова, 13
Виробництво і склад
ТОВ “Хеві Метал”, 55210,
м. Первомайськ, вулиця Корабельна, 50/3