Назад
Імпорт фарбованої сталі у ІІ кварталі 2023
15.09
2023
Обсяг імпорту за перші 6 месяців 2023 року склав 97 тис т. проти 47 тис роком раніше, що відповідає зростанню у більш ніж в два рази відносно 2022 р. При цьому, щомісячні цьогорічні обсяги відповідають сезонності бізнесу.
Перше півріччя 2023
Вже у серпні імпорт фарбованого металу перевищів обсяги усього минулого року. Можна припустити що обсяг імпорту за результатами поточного року перевищить 200 тис т. А з урахуванням внутрішнього виробництва, видиме споживання складе приблизно 250 тис т.
Січень | Лютий | Березень | Квітень | Травень | Червень | Ліпень | Серпень | Вересень | Жовтень | Листопад | Груднеь | Всього | |
2022 | 13 845 | 9 962 | 1 425 | 3 248 | 8 145 | 10 100 | 11 319 | 10 385 | 17 567 | 16 054 | 11 984 | 14 366 | 128 400 |
2023 | 10 865 | 14 941 | 19 945 | 14 566 | 17 941 | 19 175 | 23 979 | 121 412 |
Найважливішим фактором, який переверне ринок фарбованої сталі в Україні – введення антидемпінгового мита на сталь з полімерним покриттям китайського походження. Так як багато імпортерів, що очікували на це рішення, намагались встигнути поповнити свої склади, напевно, ми побачимо рекордні обсяги імпорту з Китаю у липні-серпні 2023. Очікується також незначне надходження металу, що затримається у дорозі, ще у вересні. Реальне падіння долі цього сегменту ринку варто очикувати у четвертому кварталі. Також можна припустити, що цей сегмент не зникне повністю, тому що, навіть з урахуванням мита, певні групи товарів залишаться затребуваними на ринку.
2023 | Січень | Лютий | Березень | Квітень | Травень | Червень |
Разом | 10 865 | 14 941 | 19 945 | 14 566 | 17 941 | 19 175 |
ЄС | 5 466 | 7 863 | 8 715 | 5 866 | 6 787 | 8 814 |
Китай | 4 865 | 6 955 | 10 154 | 7 717 | 10 659 | 8 421 |
Туреччина | 528 | 44 | 548 | 155 | 170 | 102 |
Південна Корея | 6 | 79 | 506 | 321 | 199 | 1 280 |
Індія | 22 | 335 | 126 | 448 | ||
В’єтнам | 172 | 110 |
У пошуках альтернативи Китаю, імпортери вже активно пропрацьовують поставки з інших країн. У виграші будуть виробники з наступного за Китаєм цінового сегменту – Індія та В’єтнам, що вже відправляють до України пробні партії, а перші значні об’єми варто очикувати вже до кінця третього кварталу.
Туреччина не тільки не змогла наростити свою долю, але й практично випала з ринку. Можливо, справа у логістиці та прямій конкуренції з українськими виробниками, які продовжують нарощувати свою долю на ринку.
Доля ринку у ІІ кварталі
Розібравшись з логістичними проблемами минулого року, Китай зміг значно збільшити свою долю в загальному обсязі імпортного металу. За результатми 6 місяців вона перевищила 50%. Зростання імпорту з Європи відповідає загальному росту імпорту, тому його доля не змінилась – 45%. У 6 разів скоротилась доля Туреччини у порівнянні з минулим роком, а за популярністю його обігнала Південна Корея, яка набирає оберти. Найближчим часом також варто очікувати зростання імпорту з Індії та В’єтнаму.
Усього, т | Доля ринку | |
Разом | 97 433 | 100,0% |
ЄС | 43 511 | 44,7% |
Китай | 48 771 | 50,1% |
Туреччина | 1 547 | 1,6% |
Південна Корея | 2 391 | 2,5% |
Індія | 931 | 1,0% |
В’єтнам | 282 | 0,3% |
Динаміка ринку у ІІ кварталі
Імпорт у другому кварталі 2023 склав майже 52 тис т. Що відповідає росту на 140% відносно аналогічного періоду попереднього року. Як і очікувалось та було зазначено вище, найбільша динаміка відзначається у сегменті китайського матеріалу – зростання на 180%. У європейського – зростання на 130%. Всупереч очікуванням, значно (на 75%) впав імпорт турецького металу. У два рази вирос імпорт з Південної Кореї – до 1800 т.
2022 | 2023 |
ІІ кв
2023 vs 2022 |
|||
І кв | ІІ кв | І кв | ІІ кв | ||
ЄС | 11 145 | 9 236 | 22 044 | 21 467 | 132% |
Китай | 7 442 | 9 517 | 21 974 | 26 797 | 182% |
Туреччина | 5 514 | 1 700 | 1 120 | 427 | -75% |
Корея | 162 | 899 | 591 | 1 800 | 100% |
Індія | 365 | 20 | 22 | 909 | 4445% |
В’єтнам | – | – | – | 282 | – |
Інші | 604 | 121 | – | – | -100% |
Загалом | 25 232 | 21 493 | 45 751 | 51 682 | 140% |
Ціни на фарбовану сталь залишаються достатньо стабільними – після падіння у першому кварталі, другий відзначився мінімальними змінами у кожному сегменті. Китай ввозиться по ціні приблизно 1000$ (DAP кордон України), Європа в середньому по 1500$. При цьому, за такої високої різниці в ціні між цими сегментами, залишається широке місце для середнього сегменту, саме в якому працюють українські виробники, що практично витіснили з ринку турецький метал. Проте, ми очикуємо на гостру конкуренцію з боку імпорту з Кореї та Індії, що активно розвивається.
Назад
Схожі статті
Контакти
Головний офіс
01133, м. Київ,
вулиця Генерала Алмазова, 13
Виробництво і склад
ТОВ “Хеві Метал”, 55210,
м. Первомайськ, вулиця Корабельна, 50/3